ادکلن, خانم ها

بهترین نقاط اسپری کردن برای ماندگاری طولانی‌تر عطر

زمانی که برای رفتن به بیرون از خانه آماده می‌شوید، آخرین کاری که برای آراستگی خود انجام می‌دهید استفاده از عطر است. عطر و ادکلن در زندگی بسیاری از ما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند؛ اینکه عطرها چه حسی را در هر فرد ایجاد می‌کنند و چه تاثیری بر روحیه هرکس می‌گذارند می‌تواند متفاوت باشد؛ اما قطعا تاثیر بوی خوشایند بر روابط اجتماعی ما نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت و باعث اعتماد به نفس بیشتر خواهد شد.

ممکن است در ابتدا به نظر برسد که ادکلن را در چند بخش از بدن اسپری می‌کنیم و تمام! اما یکی از نکات بسیار مهمی که بهتر است در زمان استفاده از عطر و ادکلن به آن توجه کنیم نقاطی است که به بدن اسپری می‌شود. در صورتی عطر که در بخش‌های مناسب بدن قرار گیرد، باعث ماندگاری بیشتر و پخش بوی آن خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله با ما همراه باشید تا به این نکات جالب پی ببرید.

 

 

بهترین نقاط اسپری کردن عطر

ادکلن‌ها با رایحه‌های مختلف ممکن است ماندگاری و پخش بوی متفاوتی داشته باشند اما بخش‌هایی که عطر را اسپری می‌کنید نیز یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ماندگاری آن عطر به حساب می‌آید. پس برای اینکه مانند یک حرفه‌ای از عطر مورد علاقه‌تان استفاده کنید می‌بایست به چند موضوع دقت کنید.

 

عطر را به پوست خود نمالید

احتمالا یکی از عاداتی که بسیاری از افراد دچار آن هستند این است که عطر را روی مچ‌هایشان و سپس آن‌ها را به هم می‌مالند. اما مالیدن عطر به این روش به پوست در واقع باعث می‌شود که نت‌های بالایی عطر قبل از اینکه ته نشین شوند، محو و تبخیر شوند. این به این معنی است که نت هایی که باعث می‌شوند تا عطر شروع شود هرگز واقعاً روی پوست شما ننشیند. ابتدا باید اجازه دهید تا عطرتان به آرامی با روغن‌های طبیعی پوست‌تان مخلوط شود یعنی عطر را روی مچ‌هایتان اسپری و رها کنید؛ این چیزی است که باعث ماندگاری عطر شما می‌شود و همان چیزی است که می‌تواند بوی همان رایحه را از فردی به فرد دیگر متفاوت کند. مالیدن عطر بر روی پوست باعث اصطکاک می شود که می تواند آن را گرم کرده و رایحه را تغییر دهد.

 

 

ادکلن را روی نقاط نبض خود اسپری کنید

برای اسپری کردن عطر بهتر است روی نقاط نبض خود تمرکز کنید؛ این بخش‌ها مناطقی هستند که رگ‌های شما در کم‌ترین فاصله نسبت به پوست شما قرار دارند و می‌توانید نبض خود را کاملا احساس کنید. این نقاط دارای حرارت بیشتری هستند و به پخش طبیعی عطر کمک می کند. مناطقی مانند داخل مچ دست، آرنج‌های داخلی و گردن از نقاط نبضی انسان محسوب می‌شوند. *برای استفاده از عطر روی نقاط نبض خود، آن را اسپریت کنید یا آن را روی چند یا همه آنها بمالید (به یاد داشته باشید، نمالید) تا عطر شما در تمام طول روز باقی بماند.

 

 

در هوا اسپری کنید، سپس وارد هاله عطر خود شوید

آیا تا به حال شده است که در چند قدمی کسی باشید و متوجه شدید که بوی عطر او چقدر قوی است؟ البته بهتر است رایحه عطر زیاد از حد هم قوی نباشد در واقع کلید دلپذیر نگه داشتن عطر، پخش کردن آن در همه جا است، نه تمرکز آن در یک قسمت. وقتی عطر می‌زنید، می‌خواهید رایحه مکمل شما باشد، یعنی رایحه طبیعی شما را تقویت کند، نه اینکه کاملا آن را بپوشاند. به جای اسپری کردن عطر به تمام نقاط، آن را روی نقاط نبض خود اسپری کنید و سپس کاری را انجام دهید که به آن “spritz and step” می‌گوییم: عطر خود را در مقابل خود اسپری کنید، سپس مستقیماً داخل آن بروید و به عقب برگردید. این یک لایه سبک روی لباس شما باقی می‌گذارد و مطمئن شوید که از عطر خود پوشیده شده اید (بدون زیاده روی).

 

عطر را روی لباس‌هایتان را اسپری کنید

وقتی صحبت از لباس شد، استفاده از کمی عطر روی لباستان یک راه عالی برای حفظ ماندگاری عطرتان در تمام طول روز است. سعی کنید مقداری عطر را در هوا بپاشید و لباس‌های خود را در آن تکان دهید، یا کمی روی آستر داخلی کت یا هر لباس دیگری بپاشید. نتیجه؟ پخش سبکی از عطر مورد علاقه شما که هر کجا که بروید با شما همراه خواهد بود.

 

 

بعد از دوش گرفتن آن را اعمال کنید

بسیاری از ما عطر را به عنوان آخرین مرحله قبل از بیرون رفتن استفاده می‌کنیم، اما عطر در واقع زمانی که بدن گرم و تمیز است و منافذ بدن باز است، بهتر جذب پوست می‌شود. بنابراین ایده خوبی است که عطر را بعد از حمام زمانی که پوست خشک شده اما هنوز گرم است استفاده کنید.

 

 

ابتدا پوست‌تان را مرطوب کنید

لازم به ذکر است که عطر اغلب روی پوستی که فوق العاده خشک باشد به سرعت تبخیر می‌شود. بنابراین سعی کنید ادکلن را روی یک لایه سبک از لوسیون بدن بدون عطر یا کمی وازلین بپاشید. این مرطوب‌کننده‌ها پوست شما را نرم و لطیف نگه می‌دارند و همچنین به روغن‌های عطر اجازه می‌دهند که روی آن بچسبند تا عطر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

 

عطر را روی موهای خود اسپری کنید

علاوه بر نقاط نبض، پاشیدن عطر روی موها نیز معمولا روشی است که برای ماندگاری بیشتر در طول روز استفاده می‌شود زیرا وقتی سرتان را به اطراف می‌چرخانید یا از جایتان بلند می‌شوید، اندکی از عطر و بوی خاص خود را پخش خواهید کرد. اما لزوما نباید هر عطری را در موهای خود امتحان کنید. به عنوان مثال برای ادکلن‌هایی که الکل آن‌ها زیاد است بهتر است این کار را انجام ندهید و از آنجایی که عطر می‌تواند پوست سر شما را خشک کند، این ترفند بهتر است برای موقعیت‌های خاص استفاده شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *