ادکلن

تابستان چه عطری بزنیم

ادکلن خنک

تابستون چه عطری بزنیم؟

تابستان چه عطری بزنیم؟ حتما شنیده‌اید که بهتر است در هوای گرم از بعضی عطر و ادکلن‌ها استفاده نکنیم؛ اما این موضوع دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. همچنین تعدادی از ادکلن‌های مناسب فصول گرم سال را معرفی می‌کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

استفاده از عطرهای گرم در تابستان به دلایل مختلف توصیه نمی‌شود، شاید بتوان گفت مهم‌ترین دلیل این باشد که گرما، رایحه و بو را تقویت می‌کند. هوای گرم می‌تواند قدرت عطر را تشدید کند. رایحه‌های گرم که اغلب حاوی نت‌های سنگینی مانند وانیل، عنبر، مشک و ادویه‌ها هستند، در اثر گرما تقویت می‌شوند و می‌توانند برای فرد طاقت‌فرسا و خفه‌کننده شوند.

در واقع عطرهای گرم و سنگین در هوای گرم باعث احساس خفگی می‌شوند و احساس سنگینی و ناراحتی را هم برای کسی که از عطر استفاده کرده و هم برای اطرافیانش ایجاد می‌کنند. در مقابل، رایحه‌های سبک و تازه احساس طراوت و دلپذیری را به همراه دارند؛ مانند ادکلن دیور ساواج.

یکی دیگر از دلایلی که پیشنهاد می‌شود در تابستان از عطرهای گرم استفاده نشود این است که تغییرات شیمایی پوست و بدن انسان می‌تواند با دما تغییر کند. در گرما، پوست شما چربی و عرق بیشتری تولید می‌کند که می‌تواند بوی عطر را تغییر دهد. عطرهای گرم در دمای بالای هوا می‌توانند تندتر شوند و ممکن است در گرما به خوبی با رایحه طبیعی بدن شما ترکیب نشوند.

همچنین برخی از ترکیبات به کار رفته در عطرهای گرم هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید و دمای بالا حساسیت ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، برخی از نت‌های تند یا چوبی با عرق کردن و قرار گرفتن در معرض آفتاب، می‌توانند باعث حساسیت پوستی یا واکنش‌های آلرژیک شوند.

 

یک ادکلن سنگین برای یک روز تابستانی، زمانی که برای گردش به ساحل می‌روید، یا اینکه برای ورزش کردن به باشگاه مراجعه می‌کنید، قطعا گزینه مناسبی نخواهد بود بنابراین بهتر است که از عطرهای سبک و باطراوت که حس سرزندگی و شادابی را در گرمای هوا در شما ایجاد می‌کنند استفاده کنید.

 

در محیط‌های بسیار کوچک و مکان‌های شلوغ، رایحه‌های گرم به دلیل بوی قوی وسنگینی که دارند، می‌تواند برای دیگران کمی اذیت‌کننده باشد. در گرما عطرهای سبک‌تر معمولاً بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و کمتر احتمال دارد باعث ناراحتی یا واکنش‌های آلرژیک در بین اطرافیان شما شوند.

 

انواع عطرهای گرم که باید در تابستان از آن‌ها اجتناب کنید

رایحه‌های شرقی و تند: این رایحه‌ها اغلب حاوی نت‌هایی مانند دارچین، میخک و فلفل هستند که برای هوای گرم بسیار شدید است.

رایحه‌های چوبی سنگین: نت‌هایی مانند چوب صندل، چوب سدر و نعناع هندی نت‌هایی به شدت گرم هستند.

برخی رایحه‌های شیرین: نت‌هایی مانند شکلات، وانیل و کارامل شیرین و سنگین هستند.

رایحه‌های مشکی: مشک‌های سنگین می‌توانند در گرما کمی اذیت‌کننده باشند.

 

ادکلن‌هایی که بهتر است برای تابستان استفاده کنیم

مرکبات: عطرهای مرکباتی برای تابستان ایده آل هستند زیرا سبک و با طراوتند. به دنبال نت‌هایی مانند لیمو، پرتقال، گریپ فروت، ترنج و ماندارین باشید.

آبی و دریایی: عطرهایی با نت‌های دریایی یا آبی، سبک و خنک، یادآور اقیانوس هستند که می‌توانند در هوای گرم به شما احساس سرزندگی و شادابی بدهند.

میوه‌ای: ادکلن‌های میوه‌ای برای فصل گرما بسیار نیروبخش هستند. رایحه‌هایی با نت‌های هلو، سیب، گلابی یا انواع توت‌ها عطری لذت بخش، شیرین اما سبک دارند.

سبز: رایحه‌هایی با نت سبز، مانند بوی چمن، برگ یا گیاهان، حسی سرشار از تازگی، تمیزی، طراوت و نشاط در شما ایجاد کنند.

رایحه گلی‌: عطرهای گلی نیز برای تابستان عالی هستند. نت‌های گلی سبک، مطبوع و لطیف مانند گل یاس، گل رز، زنبق، گل پئونی و شکوفه پرتقال را انتخاب کنید.

 

ادکلن خنک مردانه

 

 

4ترفند برای اینکه به درستی از عطر در فصل گرما استفاده شود

با انتخاب عطرهای سبک‌تر و تازه‌تر در تابستان، احساس راحتی می‌کنید و حتی تا حدی می‌تواند از گرمای بدن شما نیز بکاهد. بنابراین مطمئن شوید رایحه‌ای را انتخاب می‌کنید که متناسب با فصل و هوایی است که در آن قرار دارید. بنابراین بهتر است موارد زیر را حتما رعایت کنید:

عطرهای سبک‌تر را انتخاب کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، رایحه‌های سبک‌تر مانند مرکبات، رایحه گلی و دریایی در هوای گرم بهترین عملکرد را دارند. عطرهای سنگین، مشک‌دار یا تند، بسیار  سنگین هستند و با هوای گرم به هیچ وجه ترکیب نمی‌شوند.

ادو تویلت یا ادکلن را انتخاب کنید

این فرمولاسیون‌ها سبک‌تر هستند و غلظت کمتری نسبت به ادو پرفیوم یا پرفیوم دارند؛ بنابراین برای استفاده در تابستان مناسب‌تر هستند.

به اندازه اسپری کنید

گرما رایحه‌ها را تقویت می‌کند، بنابراین در تابستان عطر را به مقدار کم استفاده کنید. روی نقاط نبض مانند مچ دست، گردن و پشت گوش تمرکز کنید. همچنین می توانید در هوا چند بار اسپری کنید و از آن بخش عبور کنید.

از تکنیک لایه‌ای استفاده کنید

قبل از اسپری ادکلن رو بدنتان، از لوسیون‌های بدن، ژل یا دئودورانت‌ها استفاده کنید زیرا به ماندگاری عطر شما کمک می‌کند بنابراین به هیچ عنوان نیازی به اسپری کردن زیاد ادکلن نیست. این تکنیک لایه‌بندی، رایحه‌ای لطیف و در عین حال ماندگار را تضمین می‌کند.

 

تابستان چه عطری بزنیم

نتیجه‌گیری

استفاده از عطر در هوای گرم در مقایسه با ماه‌های سردتر نیاز به کمی تفکر و تعدیل دارد؛ زیرا ممکن است به جای اینکه در شما حس خوب ایجاد کند، باعث ناراحتی‌تان و حتی اطرافیان شما گردد. بنابراین به نکاتی که در این مقاله گفته شد حتما دقت کنید تا علاوه بر اینکه از بوی عطر لذت می‌برید، باعث شادابی و نشاط شما در گرمای تابستان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *